Open dag ! topsporttalentschool Groningen

Gepubliceerd op 5 februari 2020 om 14:13

JEETJE WAT HEBBEN WE WEER EEN AVONTUUR BELEEFD !!

Samen met mijn WBFJ   (world's best friend judo ) #KrisPostma  samen met zijn vader Foppe naar de Open dag van Topsportschool Groningen !

Laten we even bij het begin beginnen, maandagavond was ik met mijn moeder onderweg naar de familie Postma . Ik zou die avond daar logeren omdat we de volgende ochtend alweer vroeg uit de veren moesten voor onze missie van die dag. Want wat een geluk , op mijn school hadden ze een studiedag voor de leraren ingeroosterd .

Dus ik kon zonder het aanvragen van verlof gewoon mee naar Groningen.  Kris en zijn oudere broer Jetse waren nog niet helemaal op de hoogte dat ik die nacht bij hun zou logeren. Maar wat een feest weer ! ik was al een beetje aan de late kant dus vrijwel direct na mijn aankomst bij de familie direct door naar boven. Een beetje giechelen en kletsen was nog geoorloofd !

De volgende morgen werden we wakker , lekker ontbeten , en  ons klaar gemaakt voor vertrek.Aangekomen in Groningen iets later dan gepland (want we stonden nog een klein beetje in de file) .

Trokken Kris en ik  snel onze judopakken aan en mochten toen meedraaien in het ochtend programma van de -15 judoka's die al eerste of tweede jaars zijn op die school. Zo zagen wij ook judoka's van onze  club Boaz, en Minke die sowieso al mee trainen in het ochtend programma .  Het ochtend programma bestond uit techniektraining deze training duurde 1,5 uur  !

Deze training werd  gegeven door Marcel Joling ,  Mateh Engels en Danny Drenth , ook mocht Foppe zijn judopak aantrekken.Foppe was dit keer met ons mee als de vader van Kris( mijn WBFJ  )

Normaal gesproken is het ook  mijn trainer . Maar voor vandaag niet . Vandaag was het gewoon Foppe ! en ontzettend dankbaar dat ik mee mocht naar de  open dag van de talentenschool .

Later op de middag waren er Randori trainingen voor de - 15 judoka's . (Kris en Ik waren toen alweer thuis en even in de relax modus voor onze eigen wedstrijdtraining in Burgum).

Na de techniektraining moesten Kris en ik ons omkleden en naar de talentenschool  op een andere locatie, deze kon je bereiken door een stukje te lopen of met de bus of eigen vervoer . De vader van Kris , Foppe bracht ons naar deze locatie .

Ondertussen aangekomen op  locatie van de school , werden wij onthaalt in de hal met een mooie groene (KINGS) loper. Daar kregen wij van de gastvrouwen een mooie gekleurd papiertje. Ik kreeg de groene kleur , en Kris kreeg Blauw. Dit betekende dat Kris en ik niet samen naar de les mochten. en dat we werden opgesplitst in verschillende groepen.

Wat natuurlijk ontzettend jammer was. maar niet erg !!

De groepen werden bij elkaar gezocht en gezet, mijn groep bestond uit 9 kinderen . De eerste les die wij kregen was Frans , de eerste woordjes zijn ondertussen geleerd, we mochten happertjes vouwen met daarop de kleuren en de cijfers met de franse verwoording verstopt aan de binnenkant van het happertje.

We moesten ons daarna verplaatsen naar een ander lokaal , het geschiedenis lokaal ! Hier kregen we les over de tweede wereldoorlog en de verenigde naties !  Wel een interessante les . Na geschiedenis les kregen we nog een klein lesje Engels , en in  de laatste minuten van de les kregen wij nog een verkorte rondleiding door school.

Foppe kreeg van de leraren de tijd dat wij (kris en ik ) in de les zaten ook een wat  grote rondleiding door school.

Al met al een superleuke dag, waar ik graag volgend jaar nog eens naar toe ga ! Want dan zit ik echt in groep acht en dan moeten er keuzes gemaakt worden. We kregen nog een tasje mee met een handige bidon, pen, en flyer over de school !!  Een dikke 10 van mij !!

Al denk ik dat mijn moeder het spannend vindt om mij alleen naar Groningen te sturen, maar ook dat zal met de tijd beter worden.

Er zijn geen reacties geplaatst.