Le Route la Tompouchen

Gepubliceerd op 21 maart 2021 om 18:35

Zaterdag 20 Maart gingen mijn moeder en ik op tour met een wagentje afgeladen met tompoucen kris kras door Gorredijk en omgeving .

Bij deze ontzettend lekkere aanbieding van de Poiesz kreeg je deze week 15 sponsormunten gratis.

En wij als sportclub zijn natuurlijk gek op deze munten , onze buis staat dit keer in de westereen . Daar waar Meester Foppe zijn reguliere trainingen geeft .

Ik bedacht  een slim plan en maakten een filmpje en mijn moeder poste het op Facebook en  de bestellingen vlogen ons om de oren. Omdat we momenteel nog in de lockdown zitten draaien we ook niet heel veel wedstrijden . Dus om de loyaliteit van mijn sponsors te bedanken kregen die Zaterdag een heerlijk doosje tompoucen van mij . Dus nogmaals een bedankje naar de sponsoren toe. Mijn hoofdsponsor Henk "hunter " de Jager van Hunterbanden , Leitswei 23 te Gorredijk , 3 sponsoren van de 10 van 25.-  Bindert Bonnema van Bonnema Reiniging Service , Sebass de Jong van Atelier Noordelijk Ambacht , en mijn eigen Pake Gerard Rooker van Graphium alledrie  gevestigd te Gorredijk .( En lieve Serra de Portugese berghond) .

Bijna aan het einde van de Tompouchenroute kwamen wij uit bij melkveebedrijf  Hemminga in Terband , gevestigd op de Bornego 41A. Mijn nicht Anouk is getrouwd met Kees Hemminga en Kees is natuurlijk een boerenzoon en in middels al de 5de generatie in  het boerenbedrijf , en als je op een boerderij woont en een flink aantal koeien in de buurt hebt lopen dan is het verkopen van melk nog maar een kleine stap. Maar het proces van de verkoopbare gepasteuriseerde melk maken is een grote stap vergeleken bij de stap om het te verkopen. Veel tijd en liefde gaat gepaard met dit proces. Maar je proeft werkelijk het verschil ! www.zuivellokaal.nl

en 1 liter verse melk  van het ZUIVELLOKAAL kost maar 1,50.

Er zijn geen reacties geplaatst.